'What a view!'

15 mei 2014 - Wollongong, Australië

Hallo Allemaal!

Na een super week in Melbourne en de Great Ocean Road, was het op maandag weer even wennen… Maar, inmiddels zijn we weer een dikke twee weken verder, zijn de metingen zo goed als afgerond en loopt het physical activity programma!

Pap in Wollongong

Op donderdag 1 mei kwam pap ’s avonds in Wollongong aan. Na het eten, foto’s kijken en bijkletsen heb ik hem meegenomen naar ‘The Brewery’ voor een (paar) biertje(s), erg gezellig! Op vrijdag heeft pap Wollongong verkend, kennis gemaakt met mijn collega’s en is hij naar de Nan Tien Temple geweest. ’s Avonds zijn we lekker gaan uit eten en op tijd naar bed, want zaterdagmorgen zaten we al om 5.30u in de trein naar Sydney voor de Hunter Valley Wine Tour. De tour startte om 08.00u en onze eerste stop was het ‘Walkabout Wildlife Park’. In dit park hebben we kennis gemaakt met koala’s, kangoeroes, emoes en een python. De meest ‘bekende’ kangoeroe was Zoë, de kleindochter van Skippy en te herkennen aan het roze strikje. Iedereen wilde natuurlijk direct met haar op de foto! Maar geloven jullie het?... Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar de Hunter Valley. Hier hebben we op verschillende boerderijen een wijnproeverij gehad, een chocolade proeverij, een kaasproeverij en tot slot zijn we naar een bierbrouwerij geweest. Een erg geslaagde dag, waarin we veel hebben gelachen!

Zondag mocht ik mij om 7.30u melden bij team Dutchies and Co. voor de Color Run. Na hard te hebben getraind voor de 5km, bleek er weinig van rennen terecht te komen… Maar och, it was the happiest 5k on the planet! ‘s Avonds waren we uitgenodigd voor een BBQ bij Tony (professor) thuis. Het was erg leuk om kennis te maken met zijn familie en een erg gezellige avond.

Op maandag moest er weer hard gewerkt worden en is pap nog een dag naar Sydney geweest. Dinsdag hebben we een auto gehuurd en zijn we richting de Blue Mountains gegaan. Pap dacht dat hij al heel veel van Australië gezien had, maar hij was helemaal ondersteboven van het geweldige uitzicht bij Echo Point!  ‘What a view’! Aansluitend zijn we naar Scenic World geweest en na een tussenstop voor koffie en wat lekkers hebben we de dag afgesloten bij Sunset Rock. Hier kun je op een uitstekende rots zitten en de zonsondergang zien. Erg mooi en een geweldig uitzicht! Pap was er echter minder blij mee dat zijn dochter letterlijk op de rand van de afgrond zat... Woensdag is pap naar Jervis Bay geweest in de hoop walvissen te spotten, maar helaas was het hier nog iets te vroeg voor en hij moest over een aantal weken maar eens terugkomen! ;) ’s Middags zijn we samen nog even gaan winkelen en ’s avonds voor een laatste keer gaan uit eten. Donderdagmorgen om 06.00u ging de wekker en was het alweer tijd om afscheid te nemen… Goeie reis pap!

Pigeon House Mountain, Meroo National Park

Afgelopen weekend stond een outback trip naar Dubbo gepland met de illawarra Landcare Group, maar deze werd helaas gecancelled vanwege het slechte weer. Alternatief: Pigeon House Mountain beklimmen en kamperen nabij Ulladulla. Na even te hebben getwijfeld, want een vrij weekend is ook wel eens lekker, toch besloten om mee te gaan en wat een weekend!! ’s Morgens om 6.00u vertrokken om rond 09.30u aan de klim te beginnen. Klimmen, Zweten, Meer klimmen, Maar ‘What a View’! Op de top bleek een van de jongens een hangmat te hebben meegenomen, een welverdiende manier van bijkomen en heerlijk om op deze manier van het uitzicht te genieten! De kampeerplaats voor de nacht bleek erg primitief, namelijk geen water, douches of fatsoenlijk wc’s. Dat leek een uitdaging te gaan worden… Na een ontzettend mooie zonsondergang over het meer hebben we een soort curry bereid op het kampvuur met vis en groenten. Vervolgens was het tijd voor een biertje, wat spelletjes, fire twirling en een nachtduik in de zee! Deze duik was tevens onze douche na een dag hard werken om vervolgens lekker schoon naar te bed gaan. De volgende morgen ging om 06.00u de wekker om naar de zonsopgang op het strand te kijken. Hierna hebben we onze spullen gepakt, zijn we weer richting Wollongong vertrokken en ben ik na een warme douche direct in slaap gevallen. Het was een ontzettend vermoeiend, maar gaaf weekend dat ik zeker niet had willen missen!

Voor komend weekend staat het afscheid van Lawrence op het programma, oftewel, eindelijk weer eens op stap! Op zaterdag 24 mei zal ik samen met Laura en Christel naar Alice Springs vertrekken om van hieruit een 10-daagse tour naar Darwin te maken. Dit beloofd een mooi avontuur te worden! Aansluitend hebben we nog 3 dagen in Darwin en eenmaal terug in Wollongong loopt mijn interventie alweer bijna ten einde en zullen we beginnen met de nametingen. De rest van juni en de maand juli staan dan ook in het teken van mijn scriptie… MAAR de beloning in augustus zal er zijn! :)

Liefs, xx

Sanne

1. Jesse:
    15 mei 2014
    SJIEK det oetzicht...de foto's!
  2. Herman Miggels:
    Hoi Sanne
    Leuk om jou verhaal te lezen dat ziet er niet slecht uit de omgeving daar dat wordt weer behelpen als je dadelijk terug komt.
    Zo te zien heeft pap zich ook goed geamuseerd ik heb hem nog niet gezien.
    Volgende week hebben we de verjaardag van opa te vieren
    We wensen jou het aller beste en tot weerziens.
    Gr. Herm en Leny
  3. Monique:
    15 mei 2014
    Prachtige foto's, sjoen verhoal en ig geluif det pap nog waal unne kier wilt komme zo enthousiast is der. Fijn det ger same zovuul gezeen hub!!