First two days at Wollongong!

7 februari 2014 - Wollongong, Australië

Hallo allemaal!

Zo, de eerste twee dagen zitten er alweer op! De reis viel reuze mee, dat wil zeggen geen last gehad van reisziekte maar wel vertraging vanuit Abu Dhabi en hierdoor de overstap in Melbourne gemist… Gelukkig was er wel een nieuwe vlucht naar Sydney geregeld, maar ook hier was weinig tijd voor dus snel door de douane, koffer ophalen, opnieuw inchecken en rennen naar de gate. Helaas hierdoor geen tijd voor een tv debuut bij ‘Border Security’!

De eerste dag hebben we Wollongong verkend: winkels, strand en kroegen. Ook heb ik direct een Australisch nummer aangeschaft en hier zal ik de komende maanden op bereikbaar zijn voor zowel bellen, smsen als Whats app: (0061) 0467 197 043.

Vandaag hebben we de bus naar de Universiteit gepakt zodat we een idee hebben waar we de komende maanden gaan doorbrengen en hoe we hier komen. Er blijken gratis bussen te rijden naar de campus tussen ongeveer 7am en 10pm, dus dat is makkelijk en goed geregeld hier. Vervolgens hebben we onze zoektocht naar een woonplek voor komende maanden voortgezet en zijn we nog even naar het strand geweest! De zoektocht naar een kamer/appartement valt nog tegen. De buurt waar ons hostel ligt, blijkt ook een ideale woonbuurt te zijn, met slechts 5 minuten van het strand en 3 minuten van het centrum. Alleen zijn we niet de enige studenten die in deze buurt een woning zoeken… Hopen dat we morgen meer kunnen vinden!

Nu zijn jullie kort bijgepraat over de eerste twee dagen. Nog een laatste opmerking: Wat is het lastig als alles links is ipv rechts! Iedere keer als ik namelijk wil oversteken kijk ik netjes naar links-rechts-links, maar de auto’s rijden hier aan de andere kant van de weg dus dit heeft weinig zin... In het winkelcentrum wilde ik graag even kijken welke winkels er op de beneden- en bovenverdieping waren, maar toen ik bijna op de rolstrap stond, bleek deze helemaal niet omhoog te gaan. Ook de roltrap gaat blijkbaar links omhoog ipv rechts… Hetzelfde geldt ook voor de gangpaden in de supermarkt, iemand voorbij lopen op straat, en natuurlijk de busstop! Nog even wennen dus! ;)

Liefs, xx

Sanne

1. Milou:
    7 februari 2014
    Hallo Sanne!

Ich laes net dien verhaol, haha! Fijn det t tot noe toe allemaol good geit met dich! En leuke foto's! De zon!! Heerlijk, die is hiej op t winderige, reagenachtige Ruiver hiel ver te zeuken!!
    Grappig det zelfs de roltrappen dao angersom zien, haha! T links rieje is waal gek jao, in Oeganda keek ich aug de verkierde kant op met euversteaken enzo, haha. Hease al leuke plannen dit weekend? Maondig beginse met dien project he?

Groetjes Milou
  2. Huub:
    11 februari 2014
    hallo Sanne,

Ich haop des ze snel ein leuke betaalbare kamer vinjs.
    En doe moz waal wat veur die ruiverse regele en det is zon flink wát zon deze kanjt oet gear. want ut is hiej pokke wear.

Haaj dich good en tot huurs

Huub en Petra
  3. Sanne:
    11 februari 2014
    Ich wil bes veur die Ruiverse zorge, mer hiej is 't helaas auch al 3 dage bewolk (mit aaf en toe raegen), dus laot iers hiej mer ens die zon truukkaome! ;)